Casus: PoortEijk (MKB, Administratie- en advieskantoor)

De casus

Welke mogelijkheden biedt digitale transformatie voor het vereenvoudigen van standaard werkprocessen en om relevant te blijven voor onze klanten

De uitwerking

Diepte-interviews met stakeholders.

Extern onderzoek naar digitale trends & ontwikkelingen in de financiële sector.

De organisatie is geplot in een SWOT-analyse en in het 3-horizonsmodel (McKinsey).

Een enquête onder alle medewerkers herleidde welke taken geautomatiseerd zouden kunnen worden en welke tijdsbesparing hiermee gemoeid is.

Marktverkenning naar mogelijke automatiseringspartners met kosten-baten analyse.

De oplossing

Robotic Proces Automation (RPA) is de volgende stap in de digitale transformatie van
PoortEijk.

Een RPA-leverancier zorgt voor de integratie van deze technologie, waarmee bestaande applicaties bedient kunnen worden.

RPA levert voor 70% van al het personeel een tijdsbesparing op van 15%. Dit vertaalt zich naar een jaarlijkse besparing van € 40.000, bij
een investering van ruim € 56.000 en ca. € 5.000 aan jaarlijks terugkerende kosten.

Terug naar alle casussen