De casus
Welke mogelijkheden biedt digitale transformatie voor het vereenvoudigen van standaard werkprocessen en om relevant te blijven voor onze klanten
De uitwerking
Diepte-interviews met stakeholders.
Extern onderzoek naar digitale trends & ontwikkelingen in de financiële sector.
De organisatie is geplot in een SWOT-analyse en in het 3-horizonsmodel (McKinsey).
Een enquête onder alle medewerkers herleidde welke taken geautomatiseerd zouden kunnen worden en welke tijdsbesparing hiermee gemoeid is.
Marktverkenning naar mogelijke automatiseringspartners met kosten-baten analyse.
De oplossing
Robotic Proces Automation (RPA) is de volgende stap in de digitale transformatie van
PoortEijk.
Een RPA-leverancier zorgt voor de integratie van deze technologie, waarmee bestaande applicaties bedient kunnen worden.
RPA levert voor 70% van al het personeel een tijdsbesparing op van 15%. Dit vertaalt zich naar een jaarlijkse besparing van € 40.000, bij
een investering van ruim € 56.000 en ca. € 5.000 aan jaarlijks terugkerende kosten.
