“Een organisatiemerk in woord en daad, zonder kostbaar en tijdrovend cultuuronderzoek!”
Mensen voelen zich verbonden en zijn trouw aan een merk, als zij hierin voor hen vergelijkbare waarden herkennen.
Dit geldt óók voor een organisatiemerk!
Het organisatiemerk bestaat uit een set eigenschappen, waarden en normen typisch voor het organisatiegedrag. Centraal hierbij staan de kernwaarden. Die beschrijven wat klanten en werknemers mogen verwachten van de organisatie en diens maatschappelijke waarde.
Uit onderzoek blijkt: managers worden gezien als de ‘cultuurdragers’ van de organisatie. Zij bepalen welke kernwaarden passen bij strategie en beleid. Ook fungeren zij als voorbeeld bij het uitdragen van de kernwaarden. Als het goed is…
In de praktijk blijven kernwaarden nogal eens woorden zonder daden. Omdat het bewustzijn ervan ontbreekt, of omdat de kernwaarden weinig aansluiten bij de organisatie nu. Dit kan leiden tot vertrek van klanten, personeelsverloop en moeite om mensen te werven.
Ik help met congruente kernwaarden, consciëntieus doorgevoerd!
Deze aanpak is snel & effectief!
- Interviews met het management aangaande het uitdragen van het organisatiemerk.
- Evaluatie uitkomsten met het management en samenstellen focusgroep werknemers.
- Brainstorm met focusgroep; aansluiting herleiden van de kernwaarden bij de organisatie.
- Evaluatie brainstormsessie met het management;
- Adviesrapport met concrete acties om de kernwaarden in te bedden in de organisatie;
- Organisatie van een evenement om de kernwaarden te laten landen in de organisatie.
